streda 8. decembra 2010

Trošku zamyslenia....

Pozerám znovu a znovu reportáž Reflexu o Edite. Vidím peknú a vysmiatu ženu, ktorá  toho chcela ešte veľa urobiť a dnes už tu nie je. Odišla natrvalo a mnohým sa to dá len ťažko uveriť.   Dva roky dozadu som s ňou bola na stretnutí v Dudinciach, zdá sa mi akoby to bolo len teraz nedávno. Prekypovala energiou  a určite si  ani len na maličký okamih nepomyslela, nepripustila, že by jej život mohol zakrátko pripraviť  takýto nezvratný osud. Bola ešte mladšia ako som ja a to ma núti trošku sa zamyslieť.  Neviem či už pri narodení máme dané do vienka ako dlho tu budeme môcť byť,či je niečo medzi nebom a zemou, ale určite môžeme mnoho vecí ovplyvniť aj my sami. Zdravie. Často sa praje už len tak automaticky - ako fráza. A pritom je to naozaj to najdôležitejšie čo máme. Chráňme si ho. Na prvom mieste v úmrtnosti sú kardiovaskulárne ochorenia. Zvykneme všetko zvaľovať na stres. Áno,žijeme inak ako kedysi,život je určite rýchlejší a často nám zasadí aj nečakaný úder. Problémy v rodine , zamestnaní ,či v najhoršom jeho strata nám určite na zdraví nepridá a mnohé veci vlastne ani ovplyvniť nemôžeme. Ale riziko infarktu je oveľa vyššie ak je srdce zaťažené ešte aj inak. Obezitou. Často ju považujeme skôr za estetický problém ako za zdravotný. Však mi nič nie je,mňa nič nebolí,aj tlak mám dobrý. Ale zajtra to už pravda byť nemusí. A toto sa ovplyvniť dá,je to len a len vo Vašej moci. Fajčiar si tiež nechce pripustiť,že si ničí zdravie. Určite je pravdou, že na rakovinu pľúc umierajú aj nefajčiari. Ale tých fajčiarov je nepomerne viac. Aj na iný druh rakoviny umierajú aj tí,čo žili zdravo,ale predsa len,pri zlom životnom štýle je riziko oveľa,oveľa vyššie. My ženy často odkladáme preventívne prehliadky,však čo,nič mi nie je,nič ma nebolí,teraz nemám čas, to vyšetrenie,čo si budeme rozprávať,dvakrát príjemné tiež nie je,povieme si - O  týždeň,o mesiac,o rok. ..A vystrašené bežíme až vtedy,ak sa niečo vyskytne. V tom "lepšom" prípade pre nás, ak len  v našom okolí. A v duchu sa modlíme,aby ten náš výsledok nebol zlý a dušujeme sa,odteraz už pravidelne,nič nezanedbám ! V týchto dňoch si každý deň zapálim v práci aj doma v kahančeku čajovú sviečku a na pár minút sa zamyslím aj nad životom ako takým...

Predvianočná Žilina
Blížia sa Vianoce. Opäť začína v práci a v uliciach mesta zhon. Predvčerom som si povedala, že sa každý deň  idem venovať po práci  trochu domácnosti a Vianociam. Ale len do nedele 19.12. Čo stihnem urobiť,stihnem,čo nie,nechám na inokedy. Nevadí,  však Vianoce prídu aj tak. Ale naháňať a nervačiť sa už nebudem. Nechcem. V pondelok 20.12. začnem už žiť vianočnými pocitmi. Koledami,vôňou koláčikov,zájdem aj na vianočný koncert.  Budem myslieť aj na seba. Robiť to,čo ma teší,čo mi dodáva energiu. Nájdem si čas na priateľov,na posedenie,či postátie pri vianočnom punči  v meste,na cvičenie a budem sa už naplno venovať mojej záľube - písaniu.  Takže o trošku času poprosím. Moje myšlienky sú teraz zatúlané niekde inde.  Prežite pokojný advent a nezabudnite - život je krásny a treba ho naozaj naplno ŽIŤ. 
                                                                                                                              
                                                                                                                                        maja1

6 komentárov:

  1. Maji jseš dobrá, zase jsi to tak pěkně napsala. Všechno.
    Držím pěstičky, ať se ti povede všechno, co sis tak krásně naplánovala.
    Taky Majka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Majo,
    je to tak a já už tohle takhle mám několik let. Dopřeji si setkání s přítelkyněmi, pohoda doma, svíčky, poslech hudby a hlavně klid. Letos to vůbec mám jinak. Jsme opravdu nnyní v tak stísněných podmínkách na staré chaloupce, že ani nelze se tam moc rozmachovat, tak si tak tam šudlím výzdobu a kochám se přírodou. Hezký předvánoční čas ženy. Na Editu myslím často a je mi to všechn nesmírně líto. Asi žila ne na 100% ale na 150%, Serafínka

    13. decembra 2010 15:11

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Bola som včera pozrieť po obchodoch. Máme tu nové obchodné centrum,obrovské,krásne,kopec značiek,ale akosi nič ma neoslovilo. Ostávam pri klasike. A zajtra idem na koncert,teším sa,Vianočný. Aj v piatok pôjdem do mesta,tiež bude koncert,pri punči budeme počúvať. A v utorok tiež...a vlastne...čo ma po robote,idem si užívať vianoce už od zajtra. Budem tlieskať,však jedným z účinkujúcich je aj môj manžel...Teším sa na Vianoce,na voľno. Aby som sa mohla už naplno venovať tomuto,čo ma baví.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Majo já se už taky těším, Dneska jdu také na koncert, zítra budu mít volno, tak budu balit dárky a užívat si pohody
    Serafínka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj Majka,čítam tvoje komentáre, zaujímavé. Aj ja som kedysi na začiatku svojej cesty chudla podľa Edity. Trochu som to aj vylepšila rozšírila. Už 4 roky si držím aj ja postavu. Schudla som z 80 kg na 57 a dnes pracujem aj ja s chudnutím. Edite vďačím za svoj prvotný impulz a som nesmierne vďačná, že toľkým ženám ukázala tú ľahšiu cestu k chudnutiu.

    OdpovedaťOdstrániť